Υβριδικά αυτοκίνητα: Συμφέρουν;
συστημα |
O λόγος, για τα υβριδικά αυτοκίνητα 1.300 και 1.500 κυβικών που κερδίζουν όλο και περισσότερους θαυμαστές στην ελληνική αγορά.
«Εδώ και περίπου πέντε χρόνια που οδηγώ υβριδικό αυτοκίνητο δεν έχει παρουσιαστεί κανένα απολύτως πρόβλημα. Ούτε με την μπαταρία του ούτε με κάποιο άλλο ηλεκτρονικό σύστημα ούτε με τον βενζινοκινητήρα. Πρόκειται για ένα από τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει. Πέρα από τα σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον λόγω των ιδιαίτερα μικρών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η χρήση του υβριδικού προσφέρει πολύ μεγάλη εξοικονόμηση στα καύσιμα, καθώς καίει ελάχιστα, αλλά και στο σέρβις. Προσωπικά δεν πληρώνω περισσότερα από 150 με 200 ευρώ κάθε φορά που το πηγαίνω για συντήρηση», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Στέλιος Ζερεφός, ιδιοκτήτης υβριδικού αυτοκινήτου Τoyota Ρrius. Όπως ο ίδιος εξηγεί, κάθε χρόνο διανύει με το αυτοκίνητό του περίπου 30.000 χιλιόμετρα και έχει υπολογίσει ότι εξοικονομεί από 1.000 έως 1.500 ευρώ σε σχέση με ένα συμβατικό παρόμοιου κυβισμού και επιδόσεων.
Η κατανάλωση. «Ένα 1.800
κυβικών εκατοστών τούρμπο που οδηγούσα πριν αγοράσω υβριδικό είχε πάνω από τη διπλάσια κατανάλωση καυσίμων, ε νώ το σέρβις κόστιζε τουλάχιστον 50% παραπάνω», λέει ο κ. Ζερεφός και επισημαίνει ότι παρά τα 100.000 χιλιόμετρα που ήδη έχει διανύσει με το υβριδικό του η κατανάλωση καυσίμου δεν έχει αυξηθεί, όπως συνήθως συμβαίνει με τα συμβατικά αυτοκίνητα μετά την πάροδο μερικών ετών χρήσης. «Συνεχίζει να καίει περίπου 5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης», λέει ο ίδιος. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι συμβατικά μοντέλα 1.600 κυβικών εκατοστών καταναλώνουν από 8 λίτρα και πάνω ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με στοιχεία πραγματικής μέσης κατανάλωσης. Από τη διαφορά δε των 3 λίτρων στην κατανάλωση προκύπτει ότι για 30.000 χιλιόμετρα ο ιδιοκτήτης του υβριδικού εξοικονομεί περίπου 1.100 ευρώ με τιμή 1,1 ευρώ το λίτρο βενζίνης. Και όσο για τις επιδόσεις; «Έχει χαμηλές καταναλώσεις με επιδόσεις αυτοκινήτου 2.000
κυβικών περίπου», αναφέρει ο κ. Χρήστος Καποδίστριας, ιδιοκτήτης υβριδικού Ρrius. Και οι επιδόσεις του Ηonda Civic Ηybrid συγκρίνονται με αυτές αυτοκινήτων 1.800 κ. εκατ. και πάνω.
Μικρή κατανάλωση και φθηνότερα σέρβις
Σύμφωνα με τους κατασκευαστές των Ηonda Civic Ηybrid και Τoyota Ρrius, τα σέρβις των συγκεκριμένων μοντέλων κυμαίνονται από 140 έως 200 ευρώ, ενώ η κατανάλωση καυσίμων ανά 100 χιλιόμετρα ανέρχεται στα 4,6 και 4,1 λίτρα αντίστοιχα. Όπως εξήγησαν στα «ΝΕΑ» τεχνικοί εξουσιοδοτημένων συνεργείων του Ηonda Ηybrid, το ετήσιο κόστος για την τακτική συντήρηση (σέρβις) του αυτοκινήτου δεν ξεπερνά τα 150 ευρώ, ενώ οποιοδήποτε πρόβλημα στην μπαταρία, η οποία κοστίζει 1.500 ευρώ και εξασφαλίζει την ηλεκτροκίνηση σε χαμηλές ταχύτητες, καλύπτεται από 8ετή εγγύηση. Όσον αφορά το Ρrius, το κόστος ενός κανονικού σέρβις ανέρχεται στα 140-160 ευρώ, ενώ στα σημαντικά σέρβις των 30.000 και 60.000 αντίστοιχα το κόστος μπορεί να φτάσει τα 200 ευρώ. Την ίδια ώρα, το σέρβις ενός συμβατικού 1.400 κυβικών αρχίζει από 220 ευρώ και μπορεί να ανέλθει έως και τα 300 ευρώ- ανάλογα πάντα με το συνεργείο. Σύμφωνα πάντως με στοιχεία της Τoyota Ελλάς, για τη σύγκριση του κόστους τακτικής συντήρησης ανάμεσα σε συμβατικό όχημα 1.600 κυβικών που διαθέτει η εταιρεία στην αγορά και στο Ρrius, έως τα 90.000 χιλιόμετρα, το κόστος ανά χιλιόμετρο για το υβριδικό ανέρχεται στα 0,0099 ευρώ, ενώ για το συμβατικό στα 0,0107 ευρώ.
μηχανισμος |
Στα επόμενα χρόνια αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά πληθώρα υβριδικών μοντέλων από τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες.
πηγη http://www.tanea.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου